Alexanders adoption

Vores livs rejse til Kina for at adoptere

Denne blog vil blive brugt til at skrive om vores rejse til Kina for at adoptere og livet med Alexander når vi kommer hjem. Vi har også en blog på engelsk og den vil måske blive opdateret lidt tidere end denne her, så check der også.

Nu tager vi snart hjem!

Vores livs rejseOprettet af Lars tir, december 11, 2007 14:18:37
Dagene er ved at blive lidt lange og vi laenges efterhaanden efter at komme hjem. Mandag tog vi en tur i Shanghai Oceans Aquarium. Det var nemlig regnvejr. Vi kom som saedvanligt lidt sent afsted, men det var egentligt meget fint. Der var ikke saa mange meensker der paa en mandag saa vi noed det rigtigt. Alexander synes mange af fiskene var ret sjove, men efter en times tid tog han sig en lille lur i klapvognen. Efter akvariet tog vi en tur forbi Orient Pearl Tower (Shanghais vartegn), men paa grund af vejret var der ikke nogen god grund til at tage op i taarnet, da der var ret taaget. Vi gik lidt rundt i kvarteret og fandt sightseeing tunnelen under floden. Den tog vi saa. Man koere i en lille plexiglas box og saa viser de lyshow om jorden og universets udvikling undervejs. Meget spoejs ide! Saa gik vi lidt langs The Bund, Shanghais beroemte gamle gade langs floden. Jeg har overvejet at give jer alle et Rolex ur hver i julegave for her kan man faa dem til 10 kroner stykket. Det er jo ret billigt, ikk'? Ihvertfald meget billigere end i Schweiz!

Saa begyndte det at regne taet og vi tog en taxa tilbage til hotellet. Alexander fik sig en lille lur og vi fik hans pas tilbage med indrejse- og opholdstilladelse til Danmark. To af foraeldrene var taget til Det kongelige danske generalkonsulat om morgenen og vi havde regent med at vi ville faa dem tilbage den naeste dag, men det lavede dem med det samme. Herligt! Saa kan vi rejse hjem.

Mandag havde vi jo haft Alexander i en uge og sikke meget der er sket i den uge. Han udvikler sig bare saa hurtigt og laerer utroligt meget. Det goer vi jo saadan set ogsaa. Det er bare pragtfuldt at se hvordan han bare er saa glad for tilvaerelsen nu, mens han jo var ret knyt for en uge siden. Vi kan se at han bliver meget stille hver gang der er for meget hurlumhej, saa helt vaek er det ikke gaaet endnu, men det goer jo heller ikke noget. Han vaagner hver morgen og starter dagen med at give os et stort smil og han ender dagen med at sende os luftkys.

Han er naturligvis ikke altid lige god og mandag eftermiddag blev det hele lidt for meget for ham. Han blev meget varm og vi troede han havde feber, men det havde han ikke. Han var bare tvaer og meget traet, saa vi besluttede os for ikke at gaa ud men istedet spise paa den kinesiske restaurant i hotellet. Og saa ellers et hurtigt bad til knaegten og paa hovedet iseng. Han var da ogsaa noget bedre idag, tirsdag.

Idag har den saa staaet mest paa pakning.....naah ja, Marion havde lige lidt shopping der skulle klares ogsaa og en lille frisoer aftale, men ellers noed vi det her paa hotelvaerelset og har nu pakket saa meget faerdig som vi kan ioejeblikket. Det bliver godt at vende snuden hjemad imorgen. Alexander og jeg var ret treatte her til aften, men vi havde jo ogsaa leget det meste af dagen!!

Vi tog alle i den lokale kinesiske resaturant iaften for at fejre vores sidste aften i Shanghai. Alexander har kigget meget ud af vinduet idag og iaften som om han ved at det er hans sidste dag/aften i Shanghai.

Vi glaeder os til at komme hjem og komme ind i den daglige gaenge. Vi ses i Cessy.

Her er lige et par billeder.

Blog ImageEr han ikke bare kaer, den lille?
Blog ImageMan kan jo gaa lige igennem fars ben!

Blog ImageVerdens laengste akvarietunnel - 68 meter!

Jeg har ioevrigt upladet en del nye billeder til Picassa siden, jeg gav adressen til den anden dag.

Vi regner med at skrive mere og hjemturen naar vi kommer hjem og hvordan det saadan ellers gaar med ham, men der kan godt gaa et par dage, da vi ikke har internet i det nye hus endnu.